XXX
Innováció a szolgáltatásokban |
A szolgáltatások egyre dinamikusabban növekvő részaránya a fejlett gazdaságokban közismert jelenség. A statisztikák szerint ezekben a gazdaságokban a legtöbb munkavállaló a szolgáltató iparágakban és a közszférában dolgozik. (Pl. az Egyesült Államokban dolgozó emberek 70 %-át a szolgáltató szektorban alkalmazzák, mely szektor az USA GDP-jének 80%-át adja.) A források hatékony és fenntartható felhasználásának fontossága egyre nő. Egyre többet fizetünk a szaktudásért, a tanácsadásért, az információért, a biztosításokért, az infrastruktúráért és a lízingért, és egyre kevesebbet a fizikai javak előállításáért, továbbfejlesztéséért és birtoklásáért. A különböző tudományos eredmények, menedzsment és mérnöki ismeretek termelésben történő alkalmazásának köszönhetően egyre hatékonyabban állíthatunk elő egy sor terméket, pl. a személygépkocsi, a számítógép ma már könnyen elérhetővé vált széles felhasználó rétegek számára. Egy termék kifejlesztése, tökéletesítése jóval több időt és forrást igényel, mint magának a terméknek a legyártása, piacra történő bevezetése – mindez a szolgáltatás innovációjának súlyát növeli. ![]() Egy ilyen gyorsan változó és egyre komplexebb világban a szolgáltatás innovációja új készségeket és hozzájuk kötődő, azokat alátámasztó tudást igényel. Olyan szakemberekre van szükség, akik képesek megérteni és irányítani a különféle globális erőforrások felhasználását az értékteremtési folyamatokban, akik rendelkeznek a szolgáltatás innovációjának új készségeivel (ismerik a fejlett információs és kommunikációs technológiákat, az új globális üzleti modelleket). Az általuk képviselt és megvalósított pozitív változások folyamatos mivolta miatt ezeket a szereplőket adaptív innovátoroknak nevezzük. ![]() A szolgáltatástudomány vagyis a Service Science, Management and Engineering (SSME) kialakulása a tudomány különböző területeit érintő fokozatos identifikáció története: szolgáltatásgazdaságtan, szolgáltatásmarketing, szolgáltatásüzemeltetés, szolgáltatástervezés, szolgáltatásinformatika/IT, szolgáltatás emberi erőforrás menedzsment, stb. A szolgáltatás terén egyre nagyobb teret nyer az a felismerés, hogy a valódi fejlődés érdekében integráltabb megközelítésre van szükség. Az adaptív innovátoroknak elegendő ismerettel kell rendelkezniük a Service Science, Management and Engineering (SSME) vagy másképpen szolgáltatástudomány kialakulóban lévő területéről. 2004 óta az IBM, mint a szolgáltatási innovációhoz szükséges tudás és készségek aktív felhasználója, szorosan együttműködik sok más úttörő szerepet játszó szereplővel, és a szolgáltatáskutatás és oktatás szisztematikus megközelítésére szólít fel. Ennek eredményeképpen a különböző országokban eddig több tucat konferenciát tartottak az SSME kérdésköréhez köthetően. 2007 júliusában az IBM és a Cambridge University’s Institute for Manufacturing nemzetközi szimpóziumot szervezett, amely összegezte a szolgáltatástudomány jelenlegi helyzetét, és útmutatást fogalmazott meg a jövőbeli fejlődéshez. A dokumentum az alábbi linken érhető el: http://www.ifm.eng.cam.ac.uk/ssme/documents/ssme_discussion_final.pdf |
Feliratkozás az SZTMK hírlevelére
Hírek
- Szolgáltatóipari alapképzés
- Tájékoztató közbeszerzésről
- TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2011-0009 projekt Agrármérnöki mesterszak tananyagfejlesztése angol nyelven
- 500 fő államilag támogatott képzése – tréningek, idegen nyelv, AC mérés
- Félezer, szolgáltatóipari ágazatokban történő munkavégzésre felkészített munkatárs
Hallgatóink / oktatóink mondták
„Magas szintű képzés, amely elősegíti szakmai tudásom fejlődését. Rengeteg életszerű példával találkozom, ami alá van támasztva elméleti háttérrel. A tanárok tudása nem csak elméleti, hanem szakmai is, mert sokat dolgoztak az adott szolgáltatásban. Az órák jó hangulatban folynak. Figyelembe veszik kéréseimet, szükségleteimet. Nagyon élvezem a képzést. Számomra egy hatalmas lehetőség.” (Slott Imre)
Kapcsolat
Szolgáltatástudományi Módszertani Központ Alapítvány Postacím: H-1396 Budapest, Pf. 477.
Címünk: 1061 Budapest, Andrássy út. 17. III. 11
Ügyfélfogadási rend: Intézmény-akkreditációs lajstromszám: Engedélyszám:
|